5 galvenie iemesli, kāpēc saslimstam

Par maz D vitamīna
Rudenī līdz ar dienas garuma sarukšanu samazinās arī laiks, ko iespējams pavadīt saules gaismā. Latvijā lielākajai daļai cilvēku nopietni trūkst D vitamīna, taču ir ļoti svarīgi, lai tā netrūktu, jo D vitamīns būtiski ietekmē imūnsistēmas darbību.

Visdrošākais veids, kā pārbaudīt D vitamīna līmeni organismā, – veikt asins analīzes –, bet bieža saaukstēšanās ir diezgan droša norāde, ka tā trūkst, tāpēc nepieciešams mainīt arī uzturu.

Par daudz cukura
Šis ir otrs galvenais iemesls, kas maina imūnsistēmas darbību. Cukurs ir barība, kas ļauj vairot patogēnās baktērijas, raugus un vīrusus, savukārt prebiotikas nodrošina labo baktēriju augšanu.

Lai nesaslimtu un saslimstot ātri izveseļotos, ir jāsamazina cukuru un jāsāk ēst svaigus augļus un dārzeņus.

Par maz kvalitatīva miega
Miegs ir faktors, kura nozīmi bieži vien ikdienā pienācīgi nenovērtē, īpaši jauni cilvēki, taču nepietiekams miegs jeb regulāra neizgulēšanās naktī un neatpūšanās dienas laikā ārkārtīgi negatīvi ietekmē imūnsistēmas darbību.

Saaukstēšanās laikā (un arī veselam cilvēkam) pieaugušajiem naktī būtu jāguļ septiņas vai astoņas stundas, bet noteikti ne mazāk par sešām stundām. Arī strādāšana naktī negatīvi ietekmē imūnsistēmas darbību.

Par maz fizisko aktivitāšu
Regulāra, mērena fiziskā slodze stiprina imūnsistēmu un samazina risku saslimt ar augšējo elpceļu vīrusu slimībām. Šajā ziņā gan ir svarīgi patiešām ievērot mērenību, jo fiziska pārpūle ķermenim rada stresu, un tas nomāc imūnsistēmas darbību.

Vislabākās fiziskās aktivitātes ir ātras pastaigas, lēna braukšana ar riteni, lēns skrējiens un jebkādi mājas darbi un rosība, kas nedaudz liek paaugstināties ķermeņa temperatūrai.

Paaugstināta ķermeņa temperatūra rada vīrusiem nelabvēlīgu vidi. Kustēties ieteicams arī saslimšanas laikā, ja simptomi saistīti ar orgāniem, kas ķermenī atrodas augstāk par kaklu (piemēram, tek deguns un asaro acis), – svīšana tad ir labs un drošs veids, kā pārtraukt šīs kaitinošās izpausmes.
Nav ieteicams saaukstēšanās laikā pievērsties komandu spēlēm vai cilāt svarus, vai skriet aukstumā un elpot caur muti – tas neveicina atveseļošanos.

Par daudz stresa
Emocionālais stress ir viena no kaitīgākajām lietām, ar ko saskaras mūsdienu cilvēks, un to patiešām ir ļoti svarīgi iemācīties pārvarēt.
Meditācija, joga ir vienkārši un labi paņēmieni, kā samazināt stresu un stiprināt savu imūnsistēmu, lai tas nekaitētu veselībai.

Informācijas avots